Opis pracy
Reklama to podstawowe i najważniejsze działanie marketingowe, jakie mogą podejmować firmy rynkowe. Promocja z kolei obejmuje prawie wszystkie działania, które są realizowane przez przedsiębiorstwa. Reklama jest postrzegana jako szczególny sposób promocji, co wynika z silnego oddziaływania przekazu reklamowego. Jest to w największym stopniu związane z aspektem psychologicznym i wykorzystywanymi metodami kontaktu przedsiębiorstwa z rynkiem.
Definicje reklamy skupiają się na konieczności publicznej prezentacji przekazu oraz działania perswazyjnego. Pierwszy z wyszczególnionych czynników oznacza, że jest to publiczna metoda komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem i najczęściej skupia się ona na produktach, które są dystrybuowane masowo, jak również na konsumpcji masowej. Te same informacje docierają do bardzo dużej liczby odbiorców. Jednocześnie oddziaływanie perswazyjne oznacza, że reklama stanowi formę komunikacji, która ma charakter przekonujący. Jest to możliwe dzięki powtarzaniu przekazów o charakterze reklamowym z wykorzystaniem środków masowego przekazu. Adresaci reklamy, którzy są potencjalnymi klientami reklamodawców mogą porównać przekazy różnych firm, co także stanowi element publicznego charakteru reklamy.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie informacji o rynku reklamowym w Polsce. Praca obejmuje trzy rozdziały.
Pierwszy rozdział pracy skupia się na reklamie przedstawionej jako instrument promocji. Przedstawiono tu pojęcie oraz funkcje reklamy i podstawowe formy jej wykorzystania. Odniesiono się także do regulacji prawnych związanych ze stosowaniem reklamy.
Drugi rozdział zawiera charakterystykę mediów reklamowych. Przede wszystkim opisana została reklama telewizyjna, jako wykorzystująca najbardziej wpływowe medium, którym niewątpliwie jest telewizja. Odniesiono się do prasy oraz czasopism, które mimo, że nie dysponują tak dużą siłą przebicia, jak telewizja, bez wątpienia są atrakcyjne w kontekście marketingowym, ze względu na możliwość szczegółowego sprecyzowania grupy docelowej przekazu reklamowego. Przedstawiono także inne media reklamowe skupiając się na radiu, reklamie zewnętrznej i internecie.
Trzeci rozdział pracy zawiera analizę polskiego rynku reklamy. Przedstawiono uczestników rynku reklamy, a także najważniejszych zleceniodawców usług reklamowych. Nawiązano także do wydatków, jakie są ponoszone na reklamę.
Podobne prace
Prawne aspekty reklamy
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 66
Reklama jako narzędzie kształtowania zachowań nabywców na przykładzie rynku koncernów samochodowych
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 52
Skuteczność reklamy internetowej
Rodzaj pracy: Licencjacka | Stron: 52