Systemy bezpieczeństwa biernego i czynnego w samochodach osobowych

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 78
Rodzaj pracy: Magisterska
Identyfikator pracy: 18

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 119 zł (zamów)

Opis pracy

Rozwój przemysłu motoryzacyjnego, który rozpoczął się we wczesnych latach wieku XX zaowocował u schyłku tegoż stulecia dostępnością tego rodzaju komunikacji obejmującą niemalże cały świat. Wykorzystanie tego typu możliwości poruszania się znalazło niezliczone zastosowania i przyczyniło się do dynamicznego rozwoju innych dziedzin przemysłu jak również handlu.

Niestety poruszanie się z wykorzystaniem samochodów, które z biegiem czasu stały się nie tylko coraz wygodniejsze, ale również coraz szybsze, wiąże się z ryzykiem uczestnictwa w wypadku drogowym. Statystyki wypadków samochodowych zawierające dane o ilości osób, które straciły życie w wyniku wypadku samochodowego są zatrważające. W Polsce codziennie w takich okolicznościach traci życie więcej niż 5 osób. Skutki wypadków pochłaniają corocznie większą ilość ofiar aniżeli choroby zakaźne. Są one wręcz problemem społecznym.

Analiza przyczyn sytuacji, których następstwem są wypadki samochodowe pozwoliła wysunąć tezę, że oprócz czynników psychofizycznych kierującego pojazdem wpływających na możliwość uczestnictwa w wypadku, ogromne znaczenie ma tutaj zachowanie się podzespołów kierowanego pojazdu.

Pierwsze próby związane z zapewnieniem większego bezpieczeństwa podróżowania podejmowano jeszcze w okresie, kiedy motoryzacja zdobywała popularność i uznanie na świecie. Obejmowały one w początkowych latach prace nad zwiększeniem bezpieczeństwa biernego, związanego ze zmniejszaniem negatywnych skutków wypadków. Dopiero późniejszy rozwój technologii pozwolił na dogłębne badania ukierunkowane na poznanie przyczyn powstawania wypadków samochodowych. Ostatecznie ta wiedza będąca wynikiem wielu lat badań i obserwacji umożliwia opracowanie sposobów zwiększania bezpieczeństwa biernego polegającego na profilaktyce antywypadkowej. Profilaktyka o której mowa ma za zadanie korygować zachowania samochodu (czasem również kierowcy) w celu zmniejszenia ryzyka powstania sytuacji wypadkowej. Największy rozwój technologii zwiększających bezpieczeństwo czynne nastąpił wraz z rozwojem elektroniki.

Celem pracy jest przedstawienie i szczegółowe omówienie metod wpływania na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy samochodami osobowymi, jak również technik stosowanych w celu zmniejszenia skutków powstałych wypadków drogowych.

Praca przedstawia opis stosowanych w samochodach osobowych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego, a przede wszystkim: ABS, ESP, ASR, EBD, BAS, poduszek powietrznych, napinaczy pasów.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 119 zł.

Podobne prace

Niezdolność do pracy z powodu choroby
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 96