Plan marketingowy produktu

Podstawowe informacje o pracy

Ilość stron: 51
Rodzaj pracy: Licencjacka
Identyfikator pracy: 258

Cena za dostęp do pracy: 25 zł (zamów)
Cena zakupu pracy: 149 zł (zamów)

Opis pracy

Przygotowanie planów w przedsiębiorstwie nie może obyć się bez dobrze opracowanego planu marketingowego, który powinien określać wyraźną strategię rynkową zakładu: a) przodownika w branży; b) naśladowcy- podążającego za liderem; c) trwającego na rynku (przetrwanie). Od tego, jaką strategię wybierze kierownictwo zakładu, zależy budowa planu marketingowego. Planowaniem marketingowym powinien się zająć zespół kompetentnych wpływowych pracowników - przedstawicieli różnych służb z preferencją handlowo-produkcyjną. Pracownicy ci będą twórcami planu, a tym samym ciąży na nich obowiązek utożsamiania się z ich realizacją .

Planowanie działalności marketingowej przedsiębiorstwa może się odnosić do całego przedsiębiorstwa i odzwierciedlać jej wszystkie aspekty. Jeśli jednak przedsiębiorstwo działa na wielu rynkach i oferuje szeroką ofertę zróżnicowanych produktów, wówczas planowanie działalności marketingowej może się odnosić do wybranego obszaru działalności gospodarczej przedsiębiorstwa. Taki wyodrębniony obszar działalności określa się zwykle strategiczną jednostką gospodarczą, np. filia przedsiębiorstwa, wydział lub określony obszar działalności wyznaczony przez relacje produkt-rynek.

Plan marketingowy zajmuje wyróżniające się miejsce w strategicznym planowaniu przedsiębiorstwa. Jest uznawany za kamień probierczy skutecznego zarządzania. Plan marketingowy według tego autora jest formalnym dokumentem zawierającym kompleks programów i działań, wynikających z analizy teraźniejszości, przewidywania przyszłości i wyboru strategii oraz działań umacniających pozycję przedsiębiorstwa na rynku, dzięki zaplanowanemu postępowi w zaspokajaniu potrzeb nabywców za pomocą całej kompozycji marketing- mix. Plan marketingowy musi być twórczy oraz innowacyjny jeśli przedsiębiorstwo ma osiągnąć wzrost swego znaczenia i uzyskiwanych efektów. Powinien tworzyć i określać nowe dziedziny i sposoby działania przedsiębiorstwa na rynku.

Niniejsza praca przedstawia projekt planu marketingowego, który został opracowany dla produktów sprzedawanych przez wybraną firmę. Celem przygotowanego planu marketingowego jest przedstawienie możliwości rozwojowych tego przedsiębiorstwa. Metodyka pracy polega na analizie źródeł opisujących zagadnienie plan marketingowego pod kątem teoretycznym, a także informacji na temat przedsiębiorstwa otrzymanych od jej kierownictwa.

W pracy przedstawiono podstawowe informacje teoretyczne na temat planu marketingowego. Przeanalizowano możliwości rynkowych omawianej firmy, jak i strategię marketingowej w firmie. Praca składa się z trzech rozdziałów i zawiera komplet przypisów wskazujących numery stron w wykorzystanej literaturze.

Pierwszy rozdział pracy przedstawia teoretyczne założenia związane z budowaniem planu marketingowego. Zdefiniowano plan marketingowy i omówiono jego znaczenie. Skupiono się na celach i zakresie planu marketingowego, a także na zasadach jego konstrukcji. Odniesiono się również do aspektów zastosowania planu marketingowego w działalności przedsiębiorstw.

Drugi rozdział pracy zawiera analizę możliwości rynkowych przedsiębiorstwa znajdującego się w obszarze zainteresowania niniejszej pracy. Przedstawiono analizę sytuacji wyjściowej, analizę pięciu sił Portera oraz analizę SWOT. Wykorzystano metody scenariuszowe, macierz BCG oraz macierz McKinseya (GE).

Ostatni rozdział pracy przedstawia możliwe strategie marketingowe w ujęciu marketingu MIX. Poza uwagami wstępnymi do rozdziału przeanalizowano każdy z aspektów marketingu MIX, czyli produkt, cenę, dystrybucję i promocję.

Dostęp do pracy

Dostęp do pracy to możliwość wglądu w kompletną treść pracy za pośrednictwem naszej strony internetowej przez okres 2 tygodni, bez możliwości zapisu, wydruku lub skopiowania treści pracy.

Koszt dostępu do pracy to 25 zł.

Zakup pracy

Kupując tę pracę otrzymasz ją w całości w formacie DOC i będziesz mógł korzystać z niej w domu bez ograniczeń czasowych.

Koszt zakupu pracy to 149 zł.

Podobne prace

Analiza strategiczna wybranego przedsiębiorstwa
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 83

Biznesplan na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa
Rodzaj pracy: Zaliczeniowa | Stron: 51

Zarządzanie ryzykiem płynności banku komercyjnego (na przykładzie)
Rodzaj pracy: Magisterska | Stron: 82